πρόγραμμα ολυμπιακής παιδείας με την σύμπραξη των σχολείων του Ελυμνίου

Ενιαίο Λύκειο Λίμνης-Γυμνάσιο Λίμνης
Δημοτικά σχολεία Λίμνης &Ροβιών

Εντυπώσεις των μαθητών του Γυμνασίου Λίμνης
από το πρόγραμμα

του     Δημήτρη   Γεωργίου

Η  πρώτη  εντύπωση  που  μου  δημιουργήθηκε  όταν  φτάσαμε  στην  Αρχαία   Ολυμπία, ήταν  ότι  φοβήθηκα  μήπως  δεν  μας  άφηναν  να  μπούμε  και  τόσος  κόπος  πήγαινε  χαμένος. Ευτυχώς  η  υποψία  μου  αυτή  διαπιστώθηκε  πως  ήταν  λάθος  ή  σχεδόν  λάθος  γιατί  μας  ανακοίνωσαν  πως  τα  «θεατρικά  έργα»  που  είχαμε  προετοιμάσει  για  να  διεξαχθούν  στον  χώρο  της  Ολυμπίας  ακυρώνονταν. Έπειτα  από  αυτή  την  καθυστέρηση  και  τον  ήλιο  να  μας  ακολουθεί  πιστός  καίγοντάς   μας  συγχρόνως, προχωρήσαμε,  περάσαμε  όλα  τα  αρχαιολογικά  μνημεία  και  φτάσαμε  στο  στάδιο  όπου  έγινε  πρώτα   το  αγώνισμα  της  διελκυστίνδας  και  του  σταδίου  από  τα  παιδιά  του  δημοτικού   και  το  άλμα  σε  μήκος  από  τα παιδιά  του  λυκείου.

Είδαμε  και  φωτογραφήσαμε  τον  ναό  της   Ήρας,  το   Πελόπειο,  το  Φιλιππείο,  τον  ναό  του  Ολυμπίου  Διός,  έναν  ξενοδοχειακό   χώρο  για  τους  τότε  επισήμους. Ο  ναός  του  Δία   μου  έκανε  μεγάλη  εντύπωση  γιατί  σύμφωνα   με  τα  λεγόμενα  της  ξεναγού  ήταν  είκοσι εφτά   μέτρα. Μου  φάνηκε  τόσο  καταπληκτικό  πως οι  αρχαίοι  έλληνες  έφτιαξαν  τόσο  λαμπρά  και  κολοσσιαία  για  εκείνη  την  εποχή  κτίσματα.

του    Γιάννη  Αλεξίου

Μια  εκπαιδευτική  εκδρομή  σε  χώρους   αρχαιολογικούς  είναι  πάντα  πολύ  χρήσιμη   στα  παιδιά. Τα  βοηθάει  να  αναπτύξουν  τις  γνώσεις  τους  και  να  γνωρίσουν  τον  αρχαίο  πολιτισμό. Έτσι  και  σε  μας  το  κράτος  ανάθεσε  ένα  πρόγραμμα  τριήμερης  επίσκεψης  στην  Ολυμπία.  Μετά  την  εκδρομή  που  πήγαμε  ένα  πράγμα  που  μου  έκανε  εντύπωση  ήταν  το  στάδιο, που  παρόλο  δεν  υπήρχαν  εξέδρες, μαζεύονταν  περίπου  45000 θεατές  κάτω  από  αντίξοες  συνθήκες. Κάτι  άλλο  που  με  εντυπωσίασε  ήταν  ο  τρόπος  τιμωρίας  των  αθλητών  που  δωροδοκούσαν. Τότε  οι  αθλητές  αυτοί  έφτιαχναν ένα  άγαλμα  του  Δία  και  στην  κάτω  μεριά  έγραφαν  το  όνομά  τους, και  την  καταγωγή  τους. Αυτός  ήταν  ένας  τρόπος  τιμωρίας  που  έκανε  τον  αθλητή  και  τον  τόπο  καταγωγής  του  να  ντρέπονται  πολύ!

της    Δάφνης   Κόντου

Η  επίσκεψή  μας  στην  Αρχαία  Ολυμπία  μου  προσέφερε  πολλά. Η  ξεναγός  μας  ήταν  αρκετά  αναλυτική  πάνω  στις  διαδικασίες  των  αρχαίων  ολυμπιακών  αγώνων. Εκείνο  που  μου  έκανε  εντύπωση  ήταν  οι  πληροφορίες  που  μας  έδωσε  για  το  «στάδιο»,  το  μοναδικό  αγώνισμα  που  εμφανίζεται  στις  πρώτες  ολυμπιάδες. Οι  νικητές  του  αγωνίσματος  έπαιρναν  για  βραβείο  ένα   στεφάνι   ελιάς  που  σήμαινε  για  αυτούς  τιμή  και  δόξα.

της     Χριστίνας   Τζουτζά

Σήμερα   κατά  την  διάρκεια  της  επίσκεψής  μας  στην  Ολυμπία   είδαμε  και  μάθαμε  πράγματα  που  μας  ήταν  άγνωστα  μέχρι  τώρα. Εντυπωσιαστήκαμε  με τα  διάφορα  μνημεία  που  είδαμε, κυρίως  με  το  στάδιο  και  τις  δραστηριότητες  που  κάναμε  εκεί. Κάνοντας  τα  παιδιά  αναπαράσταση  των  αγώνων νιώσαμε για  λίγο  αθλητές  των  πρώτων  ολυμπιακών  αγώνων  και  αισθανθήκαμε  το πνεύμα  των  αγώνων.

της Ευαγγελίας  Αλεξίου

Σήμερα   μία  αγαλλίαση  πλημμύρισε  την  καρδιά  όλων  μας  καθώς  επισκεφθήκαμε  έναν  ιερό  χώρο  για  την  πατρίδα  μας, την  Αρχαία  Ολυμπία. Όλοι  είμαστε  τόσο  χαρούμενοι  όταν φτάσαμε, παρόλη  την  κούραση  που  είχαμε  ύστερα  από  το  δίωρο  ταξίδι  μας. Περιμέναμε  λίγη  ώρα,  μέχρι  που  περάσαμε  επιτέλους  την  πόρτα  της  εισόδου. Πρώτος  σταθμός  μας  το  στάδιο. Μάθαμε  την  ιστορία  του  προσέχοντας  αυτά  που  έλεγε  η  ξεναγός. Συνεχίσαμε  το  πρόγραμμα σταματώντας και θαυμάζοντας τον τεράστιο ναό του Δία. Εκεί υπήρχε το χρυσελεφάντινο άγαλμα του Δία, έργο του γλύπτη Φειδία. Εντύπωση μας προκάλεσε και η Παλαίστρα όπου διεξάγονταν τρία αθλήματα: η πάλη, η πυγμαχία και το παγκράτιο. Είδαμε ακόμα το μεγαλύτερο αρχαίο «ξενοδοχείο» και μια χριστιανική εκκλησία η οποία χτίστηκε μεταγενέστερα. Στη λίγη ώρα που μείναμε εκεί προσπαθήσαμε να ζήσουμε και να νιώσουμε από κοντά το πνεύμα των ολυμπιακών αγώνων.

του    Βαγγέλη   Δήμου

Μια  εκπαιδευτική  εκδρομή  σε  αρχαιολογικούς  χώρους  όπως  η  Αρχαία  Ολυμπία,  είναι  πάντα  χρήσιμη. Εντύπωση  μου  έκανε  το  ότι  οι  αθλητές  που  δεν  τηρούσαν  τους  νόμους  των  αθλημάτων, έφτιαχναν  άγαλμα  του  Δία και  πάνω  σε  μια  πλάκα  έγραφαν  το  όνομά  τους  και  τον  τόπο  καταγωγής  τους. Ακόμα  οι ολυμπιονίκες  έφτιαχναν  τον  ανδριάντά  τους.

της  Κουκουρίκου  Αθηνάς

Στις  9/05/03   πραγματοποιήσαμε  μια  τριήμερη  εκπαιδευτική  εκδρομή  στην  Αρχαία   Ολυμπία. Η  Ολυμπία  είναι  αξιοθαύμαστη  πόλη  που  φιλοξενούσε  κατά  την  αρχαιότητα  τους  ολυμπιακούς  αγώνες. Τα  μνημεία  και  τα  αξιοθέατά  της προκαλούν  δέος  στους  τουρίστες. Η  ξενάγηση  μου  εξασφάλισε  πολλές  και  χρήσιμες  γνώσεις. Είναι  εκπληκτικό  το  πως  κατάφεραν  οι  αρχαιολόγοι  να  διατηρήσουν  σε  τόσο  καλή  κατάσταση  τις  πανύψηλες  δωρικού  ρυθμού  κολώνες  που  κάποτε  στήριζαν  τεράστια  αγάλματα   και  άλλα  μνημεία. Η  εκδρομή  στην  Ολυμπία   θα  μου  μείνει   αξέχαστη.

του  Παύλου  Γαρυφάλλου

Το   πρωινό  της  10  Μάη  κάναμε  μια    επίσκεψη  με  το  σχολείο  μου   στην  Αρχαία  Ολυμπία. Στην  αρχή  νόμιζα  ότι  ήταν  ένα  μικρό  μέρος  με  ένα  στάδιο  όπου  εκεί  γίνονταν  αγώνες. Μόλις  φτάσαμε  εκεί,  πήραμε  μια  ξεναγό  να  μας  μιλήσει  για  τα  αρχαία  μνημεία,  έτσι  έμεινα  έκθαμβος  από  τις  δημιουργίες  των  αρχαίων  ελλήνων. Πρώτα  θα  μιλήσω  για  το  αρχαίο  στάδιο  και  την  αψίδα  που  υπήρχε  στη  είσοδο  του  σταδίου. Στην  αψίδα  μου  έκανε  εντύπωση  η  τέχνη  με  την  οποία  οι  αρχαίοι  στήριζαν  τις  πέτρες  και  διατηρούνταν  τόσες  χιλιάδες  χρόνια

της Κων/νας   Ρούσσου

Σήμερα  πήγαμε  στην  Αρχαία  Ολυμπία. Εκεί  είδαμε  πολλά  αρχαία  μνημεία  από  την  εποχή  του  γλύπτη  Φειδία, όπου  είχε  κατασκευάσει  το  χρυσελεφάντινο  άγαλμα  του  Δία, ένα  από  τα  εφτά  θαύματα  του  κόσμου. Υπήρχα  ο  ναός  της  Ήρας  και  του  Δία, καθώς  και  το  στάδιο  που  γίνονταν  οι  ολυμπιακοί  αγώνες, εκεί  εντυπωσιάστηκα  από  τη  θέση  της  ιέρειας. Το νικητής των  αγώνων  της  αρχαιότητας  στεφάνωναν  οι  ελλανοδίκες,  που  ήταν  οι  κριτές  των  αγώνων, με  τον  κότινο, ένα  στεφάνι  αγριελιάς. Οι  ολυμπιακοί  αγώνες  γινόταν  κάθε  τέσσερα  χρόνια  και  έρχονταν  αθλητές  από  όλα  τα  μέρη της  Ελλάδας.

της     Κων/νας  Καϊτσώτη

Αυτές  τις  μέρες  τα  σχολεία  της  περιοχής  μας,  στα  πλαίσια  του  προγράμματος  της  ολυμπιακής  παιδείας,  πραγματοποιούν  μια  τριήμερη  εκδρομή  στην  Αρχαία  Ολυμπία. Σήμερα,  ημέρα  Σάββατο, έγινε  η  επίσκεψη  στο  χώρο  που  ξεκίνησαν  οι  πρώτοι  ολυμπιακοί  αγώνες, το  776  π.χ. Το  πρώτο  μέρος  που  επισκεφθήκαμε  ήταν  το  στάδιο όπου  γίνονταν  τα  δρομικά  αγωνίσματα. Εκεί  μια  ξεναγός ανάλαβε  να  μας  κατατοπίσει  καλύτερα  στο χώρο  και  να  μας  ξεναγήσει  στα  μνημεία  της  Αρχαίας  Ολυμπίας. Αφού  μας  είπε  για  το  στάδιο  και  μας  έδειξε  το  μέρος  που  κάθονταν  οι  ελλανοδίκες, προχωρήσαμε  στον  ναό  της  Ήρας  και  του  Δία. Πήγαμε  στο  μέρος  που  ήταν  οι  Ζάνες  για  τους  παραβάτες  των  κανόνων. Το περίεργο είναι ότι ακριβώς απέναντι υπήρχαν αγάλματα για τους νικητές των ολυμπιακών αγώνων. Η ξενάγηση τελείωσε βλέποντας το Γυμνάσιο, ένα μεγαλόπρεπο κτίριο.

της Άννας Χατζηδάκη

Στην επίσκεψη μας στην Αρχαία  Ολυμπία εντυπωσιάστηκα με το μέγεθος και το βάρος των πετρών με τις οποίες ήταν χτισμένα τα αρχαία ολυμπιακά μνημεία. Επίσης εντύπωση μου έκαναν τα αγάλματα προς τιμή του Δία που έστηναν με χαλκό τον οποίο έπαιρναν από του αθλητές που δεν αγωνίζονταν τίμια και τα έστηναν απέναντι από αυτά των ολυμπιονικών για να δείξουν την αντίθεσή τους. Γενικά μέσα στο χώρο της Αρχαία  Ολυμπίας «ταξιδέψαμε» αρκετά χρόνια πίσω και νιώσαμε να αναβιώνει το αρχαίο ολυμπιακό πνεύμα.

Της  Μαρίας  Τσούρτη

Στην  επίσκεψή  μας  στην Αρχαία  Ολυμπία, έμαθα πράγματα  που  μου  κίνησαν το  ενδιαφέρον. Το  στάδιο ήταν  ένας  πολύ μεγάλος  χώρος , απέναντι  στο  οποίο κάθονταν  και  παρακολουθούσαν  τους  αγώνες  οι  ελλανοδίκες. Στο  στάδιο γίνονταν  αρκετά  αγωνίσματα, κυρίως  δρομικά, δίπλα  υπήρχε  η αψίδα από  τη  οποία  περνούσαν  οι  αθλητές για  να  βγουν  στο  στάδιο. Εντύπωση  επίσης  μου  έκαναν  οι  βάσεις  των  αγαλμάτων των ολυμπιονικών.

Του    Απόστολου  Παΐζη

Τον Μάιο μου  δόθηκε  η ευκαιρία να  θαυμάσω  από  κοντά  τον χώρο  της  Αρχαίας  Ολυμπίας, το  μοναδικό  μέρος  που  διεξάγονταν οι  αρχαίοι  ολυμπιακοί  αγώνες. Στον χώρο  υπήρχαν κάποια  μνημεία  όπως  επίσης  η  παλαίστρα, το  γυμνάσιο  και  το  στάδιο, ο αγωνιστικός  χώρος  του  οποίου  παραμένει  άθικτος και  μετά  την  πάροδο  τόσων  ετών.

της Γεωργίας Γερογιάννη

Σήμερα το πρωί πήγαμε στην Αρχαία  Ολυμπία. πριν απ΄ αυτή την εκδρομή είχα μια εντελώς διαφορετική άποψη για την  Ολυμπία. Όταν όμως φτάσαμε τα πάντα ήταν τόσο διαφορετικά απ΄ όσο τα είχα φανταστεί.  Αυτό που μου έκανε περισσότερο εντύπωση ήταν ότι όλα τα μνημεία μετά από τόσα χρόνια είχα μείνει σε αρκετά καλή κατάσταση και με προσεγμένες λεπτομέρειες. Η αναστήλωση των μνημείων είναι τόσο προσεγμένη, ώστε βλέποντας τα να γυρνάμε αρκετούς αιώνες πίσω. Η Παλαίστρα, το Στάδιο, ο ναός της Ήρας και του Δία, είναι όλα τόσο εντυπωσιακά. Το πιο εντυπωσιακό όμως είναι ότι οι πέτρες που χρησιμοποιούσαν για τα α κτίσματα τους ήταν φτιαγμένες από άμμο και κοχύλια και ζύγιζαν τόνους. Τώρα πια νιώθουμε όλοι μας να ξαναζεί μέσα μας το ολυμπιακό πνεύμα.

της Αλίνας Ζίγκηρη

Σήμερα το πρωί επισκεφτήκαμε την Αρχαία  Ολυμπία. Ποτέ πριν δεν είχα την ευκαιρία να το κάνω και πρέπει να ομολογήσω ότι πραγματικά άξιζε τον κόπο αυτή η επίσκεψη. Οι εντυπωσιακά μεγάλες πέτρες δεν μπορούσαν να μην έλξουν τα βλέμματα των μαθητών ενώ μου κίνησε το ενδιαφέρον και η αναστήλωση των ναών που πραγματικά μας ταξιδεύει στο παρελθόν. Όλες αυτές οι τεράστιες πέτρες που είδαμε δεν ήταν κατασκευασμένες από μάρμαρο αλλά από άμμο και κοχύλια. Το τεράστιο στάδιο που έτρεχαν οι αθλητές μου έκανε , μπορώ να πω, την μεγαλύτερη εντύπωση γιατί βλέποντας τους μαθητές να κάνουν αναπαράσταση κάποιων αγωνισμάτων, αφέθηκα σ΄ ένα «ταξίδι» αρκετούς χρόνους πίσω στην αρχαία Ελλάδα εκεί όπου γεννήθηκαν οι ολυμπιακοί αγώνες.

του    Νίκου    Μακ   Γκάρρυ

Στην  Ολυμπία   μάθαμε  πολλά   πράγματα   από  την  ξεναγό   και  ακούσαμε,  αλλά  αυτό  που  μου  έκανε  πιο  πολύ  εντύπωση  ήταν  το  χρυσελεφάντινο  άγαλμα  του  Δία. Αποτελούσε  ένα  από  τα  εφτά  θαύματα  του  κόσμου,  έργο  του  γλύπτη  Φειδία. Έμαθα  επίσης  πως  στους  αγώνες  έπαιρναν  μέρος  μόνο  οι  άντρες, αγωνίζονταν  γυμνοί  και  τους  αγώνες  έβλεπαν  μόνο  οι  ανύπαντρες  γυναίκες.

της      Λυδίας   Σουρή

Η  σημερινή  επίσκεψη  στον  αρχαιολογικό  χώρο  της  Αρχαίας  Ολυμπίας  μου  πρόσθεσε   πολλές  γνώσεις για  τους  ολυμπιακούς  αγώνες. Όλα  ήταν  εντυπωσιακά, το  στάδιο, ο  ναός  της  Ήρας και  του  Δία, αν  και  έχουν  υποστεί  αλλοιώσεις  με  το  πέρασμα  του  χρόνου. Παιδιά  από  τα  σχολεία  έκαναν  αναπαράσταση  μερικών  αγωνισμάτων  όπως  της  πάλης  και  του  σταδίου  βάζοντάς  μας  στο  πνεύμα   των  αγώνων. Η  ξεναγός  μας  τόνισε  πως  οι  γυναίκες  δεν  έπαιρναν  μέρος,  ούτε  μπορούσαν  να  δουν  τους  αγώνες  και  μας  είπε  την  ιστορία  της   Καλλιπάτειρας. Με  όλα   αυτά  ένιωσα  περήφανη  που  οι  αγώνες  γεννήθηκαν στην  χώρα  μου  και  επιστρέφουν  σε  αυτήν.

της    Ελένης  Δήμου

Στην  σημερινή  μας  εκδρομή  στον  αρχαιολογικό  χώρο  της  Ολυμπίας, εντυπωσιαστήκαμε  από  αυτά  που  είδαμε, όπως  το  στάδιο,  ο ναός  του  Δία  και  της  Ήρας , τα  γυμναστήρια  που  γυμνάζονταν  οι  αθλητές  για  τους  αγώνες. Στους  αγώνες  έπαιρναν  μέρος  μόνο  οι  άντρες  ενώ  οι  γυναίκες  δεν  επιτρεπόταν  να τους  παρακολουθήσουν,  αλλιώς  τιμωρούνταν  αυστηρά. Στο  στάδιο  κάναμε  αναπαράσταση  κάποιων  αγωνισμάτων, όπως  τρέξιμο, πάλη, άλμα  με  αλτήρες,  εντύπωση  μου  έκανε  πως  τους  αγώνες  μπορούσαν  να  δουν  μέχρι  45000  άτομα

Τους  αγώνες  το  2004  με  χαρά  και  συγκίνηση  θα  φιλοξενήσει  η  Ελλάδα  και  θέλω  να  πιστεύω  ότι  θα  είναι  οι  καλύτεροι  όλων  των  εποχών.

του    Κωνσταντίνου   Κλειδά

Η  επίσκεψή  μας  στην  Αρχαία  Ολυμπία  ήταν  θαυμάσια. Είδαμε  τον  ναό  της  Ήρας  και  του  Δία,  το  στάδιο  που  έτρεχαν  οι  αγωνιζόμενοι  και  χωρούσε  45000  θεατές. Εντύπωση  μου  έκαναν  ο  τρόπος  εκκίνησης  των  δρομέων  και  ότι  απαγορευόταν   η  είσοδος  των  γυναικών  στους  αγώνες.

της     Φωτεινής  Αρβανιτογιάννη

Σήμερα  κατά  την  διάρκεια  της  επίσκεψής  μας  στην  Αρχαία  Ολυμπία,  είδα  όπως  και  οι  συμμαθητές  μου, πράγματα  που  μας  ήταν  άγνωστα  αλλά  και  σημαντικά.  Εντυπωσιάστηκα   από  τα  πολλά  μνημεία που βρίσκονταν στο χώρο,

είδα τους τεράστιους ναούς του Δία και της Ήρας και έμαθα ότι ο νικητής των Ολυμπιακών Αγώνων απολάμβανε μεγάλη δόξα και τιμή.Ενδιαφέρον παρουσίασε ο χώρος του σταδίου όπου οι συμμαθητές μου έκαναν αναπαράσταση μερικών ολυμπιακών αθλημάτων.

του Γιάννη Δημητρίου

Το τριήμερο που περάσαμε στην Ολυμπία ήταν υπέροχο. Το Σάββατο επισκεφτήκαμε την αρχαία Ολυμπία .Όπως μας πληροφόρησαν εκεί ,η Ολυμπία αφού κάηκε πρώτα στη συνέχεια καταπλακώθηκε από ένα σεισμό. Εντύπωση μου έκαναν όλα τα χτίσματα και το πώς κατάφεραν να τα οικοδομήσουν. Υπήρχαν αγάλματα τα οποία λάτρευαν όπως το χρυσελεφάντινο άγαλμα του Δία, έργο του Φειδία, αγάλματα που δόξαζαν μόνο τον πρώτο νικητή από κάθε αγώνισμα ,προσφέροντάς  του μ ΄αυτό τον τρόπο δόξα και τιμή, αλλά υπήρχαν και αγάλματα που χλεύαζαν τους ζαβολιάρηδες’

αθλητές.

της Αναστασίας Τσαπέτη

Η σημερινή επίσκεψη στην αρχαία Ολυμπία  ήταν μια   συναρπαστική  εμπειρία, που  μου  πρόσφερε  πολλές  γνώσεις  για  τους  Αρχαίους  Ολυμπιακούς  αγώνες. Την  ξενάγησή  μας  ανέλαβε  μια  έμπειρη  ξεναγός  που  μας  εξηγούσε  ότι  δεν  γνωρίζαμε. Εκείνο  που  μου  έκανε  περισσότερη  εντύπωση  ήταν  οι  πληροφορίες  που  μας  έδωσε  για  το  «στάδιο», το  μοναδικό αγώνισμα  που  εμφανίζεται  στις  πρώτες  ολυμπιάδες. Ήταν  μια  απόσταση  μήκους  ενός  σταδίου  δηλ. 200  μέτρων  περίπου. Αξιοσημείωτο  είναι  επίσης  το  βραβείο  που  έπαιρναν  οι  νικητές, το  οποίο  δεν  είχε  υλική  αξία,  αφού  ήταν  ένα  στεφάνι  ελιάς, σήμαινε  όμως   γι αυτούς  δόξα  και  τιμή. Σε  κάθε  γύρο  έπαιρναν  μέρος  20  αθλητές, από  τα  οποία  όμως  ένα  έβγαινε  νικητής.  Έξω  από  το  στάδιο  καθόταν  η  ιέρεια των  αγώνων  και  ακριβώς  απέναντι  οι  ελλανοδίκες, οι  κριτές  των  αγώνων. Στους  αγώνες  έπαιρναν  μέρος  μόνο  οι  άντρες  ενώ  απαγορευόταν  αυστηρά  η  παρουσία  των  παντρεμένων  γυναικών  σε  αντίθεση  με  τις  ανύπαντρες.

του     Γιάννη  Λειβαδιά

Η  εκδρομή  στην  Αρχαία  Ολυμπία  ξύπνησε  σε  όλους  μας  τις  γνώσεις  που  ο  καθένας  έχει  για  την  ιστορία  των  ολυμπιακών  αγώνων. Όλα  τα  ιστορικά  μνημεία  που  βρίσκονται  στον  χώρο  της  Ολυμπίας  μου  έκαναν  μεγάλη  εντύπωση  και θα  μείνουν  βαθιά  χαραγμένα  στην  μνήμη  μου. Όλα  ήταν  υπέροχα  όπως  και  οι  εντυπώσεις  μας!

Της  Μαρίας Καλουτσά

Η επίσκεψη μας στον αρχαιολογικό χώρο της Ολυμπίας άφησε σε όλους τις καλύτερες εντυπώσεις. Ξεναγηθήκαμε στους χώρους που αγωνίζονταν οι αρχαίοι

Έλληνες αθλητές.

Αρχικά είδαμε το Στάδιο, όπου οι αθλητές αγωνίζονταν είτε γυμνοί είτε πάνοπλοι.

Ένας από αυτούς, δηλαδή ο πρώτος, έπαιρνε ως έπαθλο αθάνατη δόξα και ένα στεφάνι αγριελιάς .Μετά από το  Στάδιο πήγαμε στην είσοδο του, όπου από τη μια πλευρά υπήρχαν τα αγάλματα των αθλητών που παρέβαιναν τους κανόνες των αγώνων και απ την άλλη τα αγάλματα όλων των Ολυμπιονικών. Παρατηρούμε λοιπόν ότι και τότε οι αθλητές που παρέβαιναν τους κανόνες τιμωρούνταν, πράγμα που εξακολουθεί να ισχύει μέχρι και σήμερα.

Μεγάλο θαυμασμό όμως αισθανθήκαμε όταν είδαμε τους ιερούς ναούς του Δία και της Ήρας. Πανέμορφοι και μεγαλοπρεπής στέγαζαν τα αγάλματα των θεών. Επίσης θα μας μείνει αξέχαστο το χρυσελεφάντινο άγαλμα του Δία που δυστυχώς δεν υπάρχει πια.

Του Χρήστου Αναστασίου

Η εκδρομή στην Αρχαία Ολυμπία τελείωσε και οι εντυπώσεις πολλές…

Όλα σχετικά με την οργάνωση ήταν ικανοποιητικά και οι μαθητές έμειναν όλοι ευχαριστημένοι.

Το Σάββατο μετά από ένα πολύωρο ταξίδι φτάσαμε στον αρχαιολογικό χώρο της Ολυμπίας. Ακολούθησε ένα πρόγραμμα δραστηριοτήτων για το οποίο είχε φροντίσει ο υπεύθυνος καθηγητής μας και έγινε επίδειξη ορισμένων αθλημάτων. Για την επίδειξη αυτή είχε επιλεγεί ένας μαθητής για κάθε άθλημα και η παρουσίαση αυτή καταγραφόταν από κάμερα. Ύστερα από όλα αυτά, με τη βοήθεια μιας ξεναγού γνωρίσαμε το χώρο και μάθαμε πολλά για τους αρχαίους Ολυμπιακούς αγώνες.

Της Μαρίας Τσαπέτη

Από το δημοτικό, οι δάσκαλοι μας μιλούσαν για την αρχαία Ολυμπία. Ειλικρινά πιστεύω ότι είμαι τυχερή που μου δόθηκε η ευκαιρία να την επισκεφτώ.

Οι εντυπώσεις πάρα πολλές από το χώρο, αναρωτιέμαι πως οι αρχαίοι Έλληνες κουβαλούσαν τόσο μεγάλους λίθους αφού δεν είχαν τα μέσα που έχουμε εμείς σήμερα. Εκπληκτικοί ήταν ο ναοί της Ήρας και του Δία. Μεγαλύτερη εντύπωση μου έκαναν αυτά που μας είπαν στην ξενάγηση για την αφή της ολυμπιακής φλόγας και ο τρόπος που την πήγαιναν στη χώρα όπου γίνονταν οι Ολυμπιακοί αγώνες. Επίσης μου άρεσε ο τρόπος που τιμωρούσαν τους «ζαβολιάρηδες» αθλητές ,γράφοντας τα ονόματά τους σε μεγάλες πέτρες και η πληρωμή προστίμου.

Της   Ρίτας Θεοχάρη

Οι πρώτοι Ολυμπιακοί αγώνες ξεκίνησαν στην Ελλάδα το 776π.χ και συγκεκριμένα στην αρχαία Ολυμπία όπου είχαμε την δυνατότητα να επισκεφθούμε.

Η αρχαία Ολυμπία περιλαμβάνει πανέμορφους χώρους, όπου διαγωνίζονταν οι αρχαίοι Έλληνες, όμως με το πέρασμα των χρόνων και τις άθλιες συνθήκες πολλά από τα μνημεία έχουν καταστραφεί. Η σημαντική διαφορά κατά τη γνώμη μου ανάμεσα στους αρχαίους Ολυμπιακούς αγώνες και τους σημερινούς είναι ότι, οι αθλητές αγωνίζονταν για τη νίκη, τη δόξα και φυσικά για την εύνοια των θεών, χωρίς καμιά χρηματική αμοιβή. Πιστεύω ότι η επίσκεψή μας στην αρχαία Ολυμπία ήταν μια πολύ καλή εμπειρία.

Του   Βαγγέλη Γκανογιάννη

Στους αρχαίους Ολυμπιακούς αγώνες οι αθλητές αγωνίζονταν για την τιμή και όχι για κάποιο χρηματικό ποσό. Το Στάδιο της Ολυμπίας παρόλο που είναι πάρα πολύ παλιό διατηρείται ακόμα και δημιουργεί μεγάλο θαυμασμό η χωρητικότητά του, η οποία ήταν περίπου 45.000 θεατές. Όλες οι δραστηριότητες που έκαναν τα σχολεία που συμμετείχαν στο πρόγραμμα της Ολυμπιακής παιδείας ήταν εξαιρετικές. Μέσω της εκδρομής αυτής και του μαθήματος της Ολυμπιακής παιδείας μάθαμε πολλά για τον αθλητισμό και για τους αρχαίους και σύγχρονους Ολυμπιακούς αγώνες.

Του   Γιώργου Παπαδήμου

Στην εκδρομή είδαμε πως έτρεχαν οι αρχαίοι Έλληνες δρομείς. Το Στάδιο χωρούσε έως και 45.000 θεατές και οι γυναίκες δεν επιτρέπονταν να μπουν και να παρακολουθήσουν. Είδαμε τους ειδικούς να προσπαθούν να αναστηλώσουν μερικά αρχαία κτίρια. Προσωπικά μου άρεσε το άγαλμα του Δία το οποίο ήταν τεράστιο και σχεδόν ολόχρυσο. Επίσης συγκίνηση μου προκάλεσε η παλαίστρα στην οποία αγωνίστηκα κιόλας.

Της   Ευαγγελίας Μάρκου

Οι Ολυμπιακοί αγώνες άρχισαν το 776π.χ για πρώτη φορά  στην αρχαία Ολυμπία. Όποιος έπαιρνε μέρος στα αγωνίσματα (ακόντιο, πυγμή, στάδιο) και έβγαινε νικητής, βραβεύονταν με τον «κότινο» που ήταν στεφάνι ελιάς. Επίσης, οι αθλητές για να πάρουν μέρος σε κάποιο από τα αγωνίσματα θα έπρεπε να ήταν Έλληνες. Δικαίωμα συμμετοχής στα αθλήματα είχαν μόνο οι άντρες και οι γυναίκες αν ήταν   ανύπαντρες. Όποια γυναίκα παραβίαζε τον κανόνα θα την έριχναν από ένα βουνό και αυτό ήταν μεγάλη προσβολή εκείνη την εποχή. Ήταν ωραία εμπειρία η επίσκεψή μας στην αρχαία Ολυμπία.

Της   Αθανασίας Γερογιάννη

Με την οργάνωση της εκπαιδευτικής εκδρομής στην Αρχαία Ολυμπία μου δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσω την ιστορία των Ολυμπιακών αγώνων .Όταν πήγαμε λοιπόν εκεί είδαμε το μεγάλο Στάδιο της Ολυμπίας  στο οποίο έτρεχαν οι αθλητές γυμνοί ,γιατί σύμφωνα με τους νόμους απαγορευόταν η ένδυση, Επίσης είδαμε το χώρο της παλαίστρας στον οποίο γινόταν το αγώνισμα της πάλης. Για όλα αυτά μας μίλησε με λεπτομέρειες η ξεναγός και η οποία μας είπε ότι οι αθλητές αγωνίζονταν τίμια μεταξύ τους όχι για τα χρήματα αλλά για τη δόξα. Μάθαμε ότι δεν επιτρεπόταν να συμμετέχουν οι γυναίκες και ότι η τιμωρία για όσες δεν υπάκουαν θα ήταν σκληρή. Δηλαδή δικαίωμα συμμετοχής είχαν όλοι οι ελεύθεροι Έλληνες άντρες κάθε κοινωνικής τάξης, από απλοί πολίτες έως και βασιλείς.

Της   Σωτηρίας Κυπαρισσίδη

Η σημερινή επίσκεψη στην Αρχαία Ολυμπία με έκανε να αφοσιωθώ σε αυτόν τον ολυμπιακό θεσμό που άρχισε το 776π.χ.Με γοήτευσε ο ναός της Ήρας  με τους μεγάλους κίωνες, το Στάδιο με το οποίο ασχοληθήκαμε πιο πολύ για τις αναπαραστάσεις των ολυμπιακών αθλημάτων όπως τρέξιμο, πάλη και άλμα με αλτήρες. Επίσης έμαθα για την Καλλιπάτειρα που είχε γιο τον Πεισίδορο .Όταν φτάσαμε στο χώρο της παλαίστρας και κάναμε την αναπαράσταση της πάλης ένιωσα ,σαν να βλέπω από κοντά τους παλιούς Ολυμπιονίκες να αγωνίζονται, να μοχθούν αλλά και να προσπαθούν να αφήσουν το όνομά τους αιώνια στην ιστορία των Ολυμπιακών αγώνων.

Το καλοκαίρι του 2004 οι Ολυμπιακοί αγώνες θα επιστρέψουν στην πατρίδα τους. Είναι κληρονομιά μας και μεγάλη γιορτή γι  αυτό πρέπει να συμμετέχουμε!

Της   Ιωάννας Κάβουρα

Οι Ολυμπιακοί αγώνες είναι ένας θεσμός που άρχισε για πρώτη φορά στην Αθήνα το 776π.χ.Με την εκπαιδευτική εκδρομή στην Αρχαία Ολυμπία μου δόθηκε η ευκαιρία να δω τον τόπο στον οποίο διεξάγονταν οι αγώνες. Έμαθα ότι για τους αθλητές που είχαν επιδιώξει να κερδίσουν με αθέμιτα  μέσα  ή παραβίαζαν τους κανόνες φτιάχνονταν αγάλματα, οι  ζάνες, τα οποία πλήρωναν οι ίδιοι ως πρόστιμο. Σε αντίθεση με τις ζάνες, απέναντί τους , τοποθετούνταν τα αγάλματα των νικητών των   αγώνων. Με αυτόν τον τρόπο έδειχναν ότι πολλοί ήταν αυτοί που σέβονταν το ολυμπιακό ιδεώδες  και λίγοι αυτοί που παρέβαιναν τους κανόνες.

της     Κυριακής  Αλεξίου

Η  επίσκεψή  μας   στον  αρχαιολογικό  χώρο  της  Ολυμπίας  μας  βοήθησε  να  καταλάβουμε πόσο  σημαντικοί ήταν  αυτοί  οι  αγώνες  για  την Ελλάδα, αλλά  και  πόσο  έχουν  αλλάξει  τα  πράγματα  από  τότε. Φθάνοντας  στον  αρχαιολογικό  χώρο, εντυπωσιάστηκα  από  τον  ναό  της  Ήρας   και  του  Δία, για  το  χρυσελεφάντινο  άγαλμα  του  Δία  για  το  οποίο  ο Παυσανίας  είχε γράψει  ολόκληρο  βιβλίο. Το  άγαλμα  συμβόλιζε  την δύναμη  του  θεού, όπως  φαίνεται  και  από το  σκήπτρο  που  κρατούσε.

της     Παναγιώτας  Κεχρή

το  ταξίδι  στην Ολυμπία στα  πλαίσια  της  ολυμπιακής  παιδείας, εν  όψει των αγώνων  του  2004  στην Αθήνα, ήταν πράγματι  εντυπωσιακό. Αντίκρυσα   τα  ιερά  χώματα  των  αρχαίων, εκεί  που  αγωνίζονταν για  τον  ιερό κότινο και  σταματούσαν τους πολέμους, κάνοντας  την Ολυμπία σύμβολο  στους  λαούς  της  γης. Βλέποντας τον χώρο  που γινόταν  η  αφή  της  φλόγας, εκεί  που αγωνίζονταν στην  πάλη  και  στον δρόμο, ένιωσα  για  λίγο  θεατής  της  εποχής.